BLOG PENYIMPAN MAKLUMAT.

ISI KANDUNGAN DALAM BLOG INI ADALAH DATANGNYA DARI BERBAGAI PENDAPAT DAN DAKWAAN DARI PELBAGAI PORTAL BERITA ,BLOGGER DAN FACEBOOKER YANG HANDAL-HANDAL SERTA TERMASYHUR.

DENGAN PENGUMPULAN MAKLUMAT SEBEGINI, KITA AKAN DAPAT MENGKAJI LEBIH MENDALAM DAN JELAS SESUATU PERKARA ITU MALAH SENTIASA BOLEH MEMBUAT RUJUKAN APABILA DIPERLUKAN.

SELAIN ITU IANYA JUGA ADALAH SEBAGAI BUKTI YANG JELAS YANG BESERTA DENGAN BUTIRAN DAN DATA SEKIRANYA DIPERLUKAN DIKEMUDIAN HARI.

AHMAD BAHAROM COLLECTION.
ABC.


CARI TAJUK UTAMA YANG ANDA PERLUKAN DISINI

Loading...

Sunday, 14 August 2016

AKIBAT MENYOKONG PEMIMPIN PENDUSTA, MUNGKAR DAN ZALIM....UMAT ISLAM WAJIB BACA DAN FAHAMI. MALAPETAKA DAHSYAT DIHADAPAN KITA.


ABC CARI PASAL LAGI.
AKIBAT YANG CUKUP MENGERIKAN DAN JIKA KAMU TAHU ...
PASTI MENANGIS.
ABC DENGAN INI MENCABAR SEMUA PEMIMPIN UMNO DAN PAS ATAU SESIAPA SAHAJA UNTUK MEMBANTAH APA YANG ABC PAPARKAN INI ADALAH SALAH SERTA BERSALAHAN DARI AJARAN ISLAM SERTA TIDAK KENA DENGAN KEADAAN YANG SEBENAR. 
...See More
ABC-Ahmad Baharom Collection
11,192 people reached
UMAT ISLAM WAJIB BACA DAN FAHAMI.
MALAPETAKA DAHSYAT DIHADAPAN KITA.
Harap sebarkan sebagai panduan sahabat yang lain.
JIKA TAK TAHU LANGSUNG, KITA BERDOSA SEBAB TAK BERILMU, KALAU SUDAH DIBERI TAHU, TAPI MASIH TAK MAHU AMBIL TAHU ... MAKA KITA SUDAH MENJADI MANUSIA YANG INGKAR...........
1-HARAM MENTAATI PEMIMPIN PENDUSTA, MAKSIAT DAN ZALIM.
Haram Mentaati Pemerintah Yang Maksiat
Demikian juga telah ijmak ulama haram terhadap muslim mengikut perintah pemimpin yang membawa kepada maksiat. Ini berdasarkan ayat di atas (surah al-Nisaa: 59) yang mengqaidkan (mengikat) ketaatan kepada pemimpin itu dengan ketaatan kepada Allah s.w.t. Demikian juga sabda Rasulullah s.a.w:
إِنَّمَا الطَّاعَةُ فِي الْمَعْرُوفِ
Maksudnya: “Ketaatan itu sesungguhnya hanya dalam perkara makruf” [Muttafaq ‘Alaih].
Dan sabda Nabi s.a.w:
السَّمْعُ وَالطَّاعَةُ عَلَى الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ فِيمَا أَحَبَّ وَكَرِهَ مَا لَمْ يُؤْمَرْ بِمَعْصِيَةٍ فَإِذَا أُمِرَ بِمَعْصِيَةٍ فَلَا سَمْعَ وَلَا طَاعَةَ
Maksudnya: “Dengar dan Taat itu wajib atas setiap muslim dalam perkara yang dia suka dan benci selama tidak disuruh melakukan maksiat maka apabila dia (pemimpin) menyuruh melakukan maksiat maka tidak boleh dia dengar dan tidak boleh dia taat” [Muttafaq ‘alaih].
2-APABILA NABI MUHAMMAD TIDAK MENGAKUI UMMAT BERMAKNA TERKELUARLAH KITA DARI AGAMA ISLAM.
Inilah hadis Baginda Nabi Muhhamad SAW yg bermaksud : Sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan.
Sesiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan menolongan kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga) dan sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolong kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan akan dari kalangannya dan dia akan mendatangkan telaga di syurga.
(Kata al-Haitami: Hadith ini diriwayatkan oleh oleh Ahmad, al-Bazzar dan al-Tabarani di dalam al-Kabir dan al-Ausod . Para perawi salah satu sanad al-Bazzar dan Ahmad adalah para perawi Sahih al-Bukhari).
Dan firman Allah swt dalam surah hud ayat 113 yg bermaksud:
Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan.
3-KESAN AKIBAT PERBUATAN SEORANG PEMIMPIN PENDUSTA, MAKSIAT DAN ZALIM....
Sekiranya ianya melibatkan PEMIMPIN, maka ianya akan memberikan kesan yang amat dahsyat kepada AGAMA, NEGARA dan UMMAH sehinggakan Nabi Muhammad SAW amat tegas untuk kita mmenghidari pemimpin seperti ini sehinggakan sanggup TIDAK MENGAKUI penyokong mereka sebagai ummatnya lagi.
Al-Kufru al-Akbar (Kafir Besar)
Al-Kufru al-akbar (kafir besar) adalah sesuatu yang bertentangan dengan pokok iman dan hakikatnya, yang menjadikan seseorang kekal di dalam neraka dan mengeluarkan seseorang dari Islam.
Al-Kufru al-akbar terbagi menjadi beberapa macam. Para ulama menyebutkan beberapa hal, di antaranya Ibnu Qayyim, dia berkata: "Kufur akbar terdiri dari lima macam, yaitu :
1. Kafir karena dusta
2. Kufur karena takabbur dan enggan percaya
3. Kufur karena berpaling
4. Kufur karena ragu
5. Kufur karena nifaq (munafiq)."
4-MALAPETAKA AWAL YANG PALING DAHSYAT KEPADA UMMAH.
MAKA TERBATALKAH PERNIKAHAN SESEORANG YANG MURTAD ATAU KELUAR DARI AGAMA ISLAM.
Apabila suami Anda murtad (kembali ke agama asal)atau telah terkeluar dari Agama Islam, maka pernikahan menjadi batal demi hukum yang dalam istilah fiqih disebut fasakh (arti literal, rusak). Ini adalah pendapat dari majoriti pakar syariah madzhab yang empat yaitu madzhab Syafi'i, Hanafi, Hanbali.[1] Itu artinya, tidak ada hubungan perkawinan lagi antara Anda dan suami Anda. Dan hubungan intim setelah itu dianggap zina.
Sedangkan menurut madzhab Maliki, suami murtad akan berakibat isteri tertalak tiga secara otomatis.
Beza antara talak dan fasakh adalah fasakh berakibat putusnya nikah sama sekali. Dan tidak ada masa iddah bagi isteri. Sedangkan talak berarti putusnya perkawinan dengan adanya masa iddah bagi isteri.
CATATAN DAN RUJUKAN
[1] - Imam Nawawi dari madzhab Syafi'i menyatakan dalam kitab Al-Minhaj
Artinya: Apabila nikah batal (fasakh) karena sebab murtad setelah terjadinya hubungan intim maka istri berhak mendapat mahar atau maskawin (kalau mahar belum dibayar). Perpisahan suami-istri karena murtad disebut fasakh.
- Al-Ibadi dari madzhab Hanafi mengatakan dalam kitab Mukhtashar Al-Qaduri
Artinya: Apabila salah satu suami-istri murtad dari Islam maka terjadikan perpisahan (firqah) yang bukan talak. Menurut Abu Yusuf, apabila yang murtad itu suami maka disebut talak.
- Dalam kitab Daurul Hukkam madzhab Hanafi juga dikatakan
Artinya: Murtadnya salah satu suami-istri membatalkan nikah secara otomatis tanpa perlu keputusan hukum pengadilan.
- Ibnu Qudamah dari madzhab Hanbali menyatakan dalam kitab Al-Muqni'
Artinya: Apabila salah satu suami-istri murtad (keluar dari Islam) sebelum dukhul (hubungan intim) maka nikahnya batal (fasakh) dan istri tidak berhak atas mahar apabila istri yang murtad apabila suami yang murtad maka isteri berhak mendapat separuh mahar. Apabila murtadnya setelah hubungan intim maka apakah pisahnya langsung atau menunggu selesainya masa iddah? Ada dua pendapat.
Wallahuaklam.
Mohonlah pertunjuk dari Allah dan harap jauhikan kita dari Syaitan Yang Direjam.
ABC
UNTUK MENGETAHUI KETERANGAN DAN DAKWAAN BAHAWA HARAM MENTAATI PEMIMPIN PENDUSTA, MUNGKAR DAN ZALIM...............
SEBAGAI RUJUKAN... SILA LAWATI PAGE INI.

1 comment:

  1. saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
    pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
    sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
    gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
    kebetulan saya buka-bukan internet mendapatkan
    nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
    melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
    hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
    angka yang di berikan 4D yaitu 6377 TGL 01-09-2016
    ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat Rp.250.juta
    bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negeri
    apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
    jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
    ini nomor hp -> (-082-370-357-999-) MBAH SERO
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
    atau silahkan buktikan sendiri..

    ReplyDelete

kakaktua800.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...